Taal  

FAQ & Hulp

U kunt heel eenvoudig een nieuw wachtwoord voor onze shop laten aanmaken. Klik bovenaan de pagina op het account icoon en vervolgens op de link "Wachtwoord vergeten". Wij sturen u per kerende een e-mail om uw wachtwoord te wijzigen.
Gelieve te controleren of het door u opgegeven e-mailadres ook werkelijk het e-mailadres is dat u voor dit account hebt gebruikt. Kijk in uw mailprogramma of het bericht misschien in de map met spamberichten is terechtgekomen.
Indien de hierboven vermelde punten niet van toepassing zijn, gelieve dan contact op te nemen met onze klantendienst. Klik hiervoor op de knop SERVICE CENTER aan de rechterrand van het scherm.
Wanneer u er zeker van bent dat het uw e-mailadres is, klik dan hier, om een nieuw wachtwoord aan te vragen en opnieuw toegang tot uw account te krijgen.
Gelieve contact op te nemen met onze klantendienst om uw e-mailadres te wijzigen.
U kunt uw wachtwoord op elk moment wijzigen onder het punt "Wachtwoordinstellingen" in uw klantenaccount.
Wanneer een artikel niet leverbaar is, kunt u in onze shop instellen dat u een melding krijgt wanneer het artikel opnieuw beschikbaar is. Hiervoor meldt u zich aan op de pagina en klikt u op de productpagina van het gewenste artikel gewoon op de knop "Laat mij weten wanneer het artikel opnieuw beschikbaar is". Zodra het gewenste artikel opnieuw in het magazijn is, brengen wij u daarvan per e-mail op de hoogte.
In de per mail verzonden opdrachtbevestiging resp. leverbon leest u of een artikel wordt nageleverd.
"Onder voorbehoud" betekent dat voor de verwerking van uw bestelling de door u opgegeven bedrijfsinformatie moet worden gecontroleerd. Wanneer die controle een gunstig resultaat oplevert, wordt uw bestelling onmiddellijk vrijgegeven.

Indien de door u opgegeven informatie niet overeenstemt met de wettelijke voorschriften voor verkoop aan een handelaar, moeten wij uw bestelling helaas annuleren. U hebt dan de mogelijkheid de geselecteerde PINO-artikelen aan te kopen in onze shop voor particulieren op pinoprivat.de.
Artikelen die wij uit het assortiment hebben genomen, kunnen helaas niet meer worden besteld.
Graag maken wij een persoonlijke offerte voor u. Bezorg ons bij voorkeur de precieze omvang met de gewenste hoeveelheden via het contactformulier. Gelieve ook al uw gegevens te vermelden, zoals voornaam, familienaam, bedrijf, straat, postcode, plaats, e-mail, telefoonnummer en contactpersoon.
Voor algemene vragen over de bestelprocedure kunt u terecht bij onze klantendienst. Alle contactinformatie vindt u onder SERVICE CENTER aan de rechterrand van het scherm. Klik gewoon op de daar aanwezige knop.
In uw ACCOUNTOVERZICHT vindt u onder MIJN FACTUREN alle documenten zoalsfacturen, leverbonnen en opdrachtbevestigingen als pdf-download. Dit overzicht omvat ook de bestellingen die u via de telefoon, per fax of via onze buitendienst hebt doorgegeven.
Om uw factuuradres te kunnen wijzigen, moet u een aanvraag indienen. Om het formulier in te vullen moet u aangemeld zijn. Onze boekhouding controleert de aanvraag en beslist dan of eventueel een nieuwe installatie nodig is. Dat kan het geval zijn wanneer bijvoorbeeld de bedrijfsnaam veranderd is.
Momenteel worden bestellingen uitsluitend op factuur geleverd. De factuur is bij de levering gevoegd en moet binnen de 30 dagen na ontvangst van de goederen worden betaald. We werken eraan om in de toekomst ook de mogelijkheid te bieden om te betalen met kredietkaart en via Paypal.
Het assortiment van pinoshop.de is gericht op professionele afnemers en bijgevolg uitsluitend toegankelijk voor zakelijke klanten. Daarom moeten alle vermelde prijzen nog worden vermeerderd met de btw. Ons assortiment voor particulieren vindt u op pinoprivat.de
Gelieve na te gaan of u misschien per ongeluk een factuur over het hoofd hebt gezien. In uw ACCOUNTOVERZICHT vindt u onder MIJN FACTUREN een overzicht van alle facturen dat u kunt downloaden als pdf. Het overzicht omvat ook de bestellingen die u via de telefoon, per fax of via onze buitendienst hebt doorgegeven.

Voor meer hulp kunt u contact opnemen met onze boekhouding onder buchhaltung@pino-gmbh.de
In de regel wordt uw bestelling binnen twee dagen verzonden. In het weekend is onze logistieke dienst gesloten. Als u een bestelling hebt doorgegeven in het weekend, wordt die de maandag daarop verwerkt. De levertijd voor gepersonaliseerde behandeltafels en toestellen bedraagt ca. 2-3 weken.
Onze artikelen worden geleverd via transport met trans-o-flex. Een levering met een andere pakjesdienst is niet mogelijk.
Informatie over naleveringen vindt u op de leverbon. Die ontvangt u per afzonderlijke post. Voor vragen kunt u zich wenden tot onze klantendienst.
De prijs van verzending hangt af van het feit of er technische toestellen moeten worden geleverd. Voor kleine artikelen rekenen wij bij een netto bestelwaarde tot € 69,99 een vast tarief van € 8,90 vrachtkosten aan. Bij een netto bestelwaarde van € 70 tot € 139,99 rekenen wij een vrachtkostentarief van € 6,90. Voor bestellingen van kleine artikelen voor een totale waarde vanaf € 140 worden geen verzendkosten aangerekend. Vrachtkosten voor toestellen worden apart berekend. Wij hebben voor u de verschillende verzendkosten samengevat in een overzicht.
PINO levert in Duitsland, Oostenrijk, Nederland en België. Wanneer uw gewenst land hier niet bij staat, kunt u ons een aanvraag per e-mail sturen. Onze klantendienst laat u dan weten of PINO in dit land een distributiepartner heeft.
  1. Neem contact op met onze klantendienst zodat wij de aard van de klacht en/of omruiling van de artikelen kunnen bespreken.
  2. Gebruik voor het laten ophalen van de artikelen de retourbon die u bij uw pakket terugvindt.
  3. De goederen worden direct en gratis door Trans-O-Flex bij u afgehaald.
  1. Neem contact op met onze klantendienst zodat wij de aard van de klacht en/of omruiling van de artikelen kunnen bespreken.
  2. Gebruik voor het terugsturen van de artikelen de retourbon die u bij uw pakket terugvindt.
  3. U kunt de goederen op eigen kosten terugsturen aan:

    PINO Zentrallager
    In den Lachenäckern 15
    67360 Lingenfeld
    Duitsland


    Opgelet! Niet gefrankeerde zendingen worden niet aangenomen en op uw kosten teruggestuurd.
  4. U kunt zelf een pakketdienst kiezen waarmee u het pakket terugstuurt.
Geen probleem, u kunt die op de betreffende artikelpagina downloaden wanneer u ingelogd bent. Klik gewoon op de tekstlink "Veiligheidsinformatieblad" en een pdf wordt geopend in een afzonderlijk venster. Daar kunt u dan een kopie downloaden.
Om een afspraak met een medewerkster van de buitendienst van PINO te maken voor een persoonlijk advies, wendt u zich tot onze klantendienst.
In uw ACCOUNTOVERZICHT kunt u zelf uw abonnement regelen onder NEWSLETTER. Zet gewoon een haakje voor "Ja, ik wil mij op de nieuwsbrief abonneren". Wanneer u de nieuwsbrief niet meer wenst te ontvangen, verwijdert u het haakje en klikt u op opslaan.